Субота, 04.05.2024, 06:28
Сайт Остапчук Ірини Іванівни, учителя музичного мистецтва
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [2]
Науково-методична діяльність [3]
Педагогічна діяльність [8]
Позаурочна діяльність [1]
Виховна робота [1]
Дистанційне навчання [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Народна музика.
22.02.2018, 23:04

Клас:5        
Урок №12
Тема семестру
:     Народна музика
Тема уроку:    М. Мусоргський «Гопак» із опери «Сорочинський ярмарок» - слухання. Норвезька народна пісня «Чарівний смичок » -розучування.
Мета.
1.Ознайомити учнів з історією виникнення й різновидами українських народних народних танців, особливостями їх звучання та виконання,
2.Навчити розрізняти на слух ритмічні особливості танцювальних композицій.
3.Розвивати музично-творчі здібності, фантазію, уяву,вокально-хорові навички і спостережливість. 
4.Виховувати співацьку та слухацьку культуру, любов до українських народних танців, класичної музики, естетичний смак.
Обладнання.Музичний інструмент. Мультимедійна презентація. Музичний центр, диск. 
 Тип уроку.Урок поглиблення теми.

СТРУКТУРА УРОКУ
I.    Організаційний етап.

Добрий день, вам, добрий день!
В світі музики, фантазії, пісень.
Добрим будь, щирим будь
Із мистецтвом у дивну путь!
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. 
Сьогодні тема нашого уроку «Народні танці». Ми з вами ознайомимось з історією виникнення й різновидами українських народних танців, особливостями їх звучання та виконання, розучимо нову пісню, дізнаємось багато цікавого.
Мистецтво танцю сягає своїм корінням глибокої давнини. Танці виникли як прояв емоцій і почуттів людини, яка намагалася виразити їх у рухах. Спочатку вона намагалася імітувати в танці поведінку тварин і птахів, потім – жести, що відображали певні трудові процеси. Це сприяло розвитку танцювальних рухів. Танці виконувались із супроводом.
-    Пригадайте: що ви знаєте про танці? Якими вони бувають? Як ви вважаєте: чим народні танці відрізняються від бальних?
-    Пригадайте, які українські народні танці вам відомі?
-    Національним танцем українського народу є гопак- своєрідне змагання між танцюристами. Назва танцю походить від вигуку «гоп!». Щоб танцювати цей веселий і запальний танок, треба бути спритним і міцним. Адже гопак – танець, для якого потрібна неабияка фізична сила. Є український гопак та бойовий гопак.(Демонстрація танцю «Гопак» ).
-    Козачок – веселий, рухливий танець, що виник у середовищі воїнів – козаків. Зазвичай це парний танець, де виконавці змагаються між собою в танцювальній майстерності.
Ритуальний танець аркан виконували чоловіки в колі перед військовими виступами. Танець повинен був перевірити воїна на міцність і витривалість, а хто не витримував і розривав руки під час танцю, того проганяли з кола. 
ІІІ.Слухання музики 
Гей! Зіграй, музико, так,
Аж щоб світ увесь тремтів!
Бо козак пішов в гопак, Трохи чуба не згубив!
Нам вже досить воювати –
Най сьогодні розважаймось!
Нумо, браття, танцювати
І до скону не спиняймось!
Щоб відчув не лиш цей світ,
А й на тому друзі вмерлі
Щоб тримались так як слід,
Хай в танок ідуть веселі!
Най здригнуться рай та пекло,
Бо козак і мертвим, знайте,
Танцюватиме запекло,
Тож, музики, дужче грайте!
-    Прошу, прослухайте український народний танець «Гопак» та визначте, який характер танцю? (Слухання)
-    Поміркуйте: якщо не танцювати, то що б можна було робити під музику гопака?
-    Гопак неодноразово використовувався не лише в українській, а й російській оперній музиці.
Модест Петрович Мусоргський – російський композитор написав оперу «Сорочинський ярмарок», де також використав танець гопак. Він говорив: «Зображати минуле в сучасному – ось моє завдання». Крім того він написав ще такі відомі опери, як «Борис Годунов», «Хованщина», «Сорочинський ярмарок», фортепіанний цикл «Картинки з виставки» і багато іншого. Твори композитора наповнені яскравими та самобутніми образами – картинами.
Мелодіями українських народних пісень та сценами народного гумору сповнена його опера за повістю Миколи Гоголя «Сорочинський ярмарок». Музична мова дуже оригінальна та наближена до живих інтонацій розмовної мови.
-    Отож, давайте прослухаємо гопак з опери «Сорочинський ярмарок» та зверніть увагу на його характер? (Слухання)
-    Чим сподобалась музика?
-    Cпробуйте порівняти український народний танець «Гопак» та гопак з опери «Сорочинський ярмарок»

ІV.Фізкульхвилинка 
-    А зараз давайте порухаємось
Руки в боки, усміхнись
На сусіда подивись
Пальчик, п’ятка, каблучок.
Ми танцюєм гопачок.
V. Хоровий спів 
      Сьогодні ми розучимо норвезьку народну пісню «Чарівний смичок»
-    Зараз я її виконаю, а ви уважно прослухайте і визначте її характер? (Художній показ пісні).
-    Бесіда.
-    Який характер музики у пісні? 
-    Про що в ній розповідається?
-    Чим вона вам сподобалась?
-    Чи можна під неї танцювати? 
-    Приготувались всі до співу. 
-    Розспівування (слова з пісні «танцює, співає сміється село»).
-    Розучувати пісню будемо по фразах. 
-    Я співаю перший куплет, а ви всі уважно слухаєте, слідкуєте за рухом мелодії.
Розучування пісні. 
VІ.Підсумок уроку. 
Вправа «Мікрофон» 

-    Сьогодні на уроці ми старались чути, відчувати, бачити, фантазувати, творити.
-    Що цікавого ж ?
-    З якими видами українських народних танців ви познайомились?
-    Що найбільше сподобалось?
-    Що бажаєте почути наступного разу?
-    Оцінки отримують…!
VІІ.Рефлексія
- У вас на партах сонечко. Я ще раз вмикаю український гопак, а ви під її звуки зобразіть умовно ваш настрій від уроку.
- Дякую вам за роботу!
- Урок закінчено!
-   До побачення!

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: irunka
Переглядів: 257 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту