П`ятниця, 03.05.2024, 22:29
Сайт Остапчук Ірини Іванівни, учителя музичного мистецтва
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [2]
Науково-методична діяльність [3]
Педагогічна діяльність [8]
Позаурочна діяльність [1]
Виховна робота [1]
Дистанційне навчання [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Образи природи у музиці.
22.02.2018, 22:59

Клас:2 Урок музичного мистецтва

Урок №10

Тема семестру: Світ музичних творів

Тема уроку: Образи природи у музиці, сюїта. М.Степаненко «Про звірів» , С. Прокоф’єв «Дощ і веселка» - слухання. «Ходить квочка» , «Зійшов місяць » -розучування.

Мета.

1.Навчати співвідносити живописні образи з музичними.

2.Розвивати музично-творчі здібності, фантазію, уяву,вокально-хорові навички і спостережливість. 

3.Виховувати співацьку та слухацьку культуру, любов до класичної музики, естетичний смак.

Обладнання.Музичний інструмент. Мультимедійна презентація. Музичний центр, диск. Маршрут подорожі. 

Тип уроку. Урок поглиблення теми.

Форма проведення. Урок-подорож.

 

СТРУКТУРА УРОКУ

I.Організаційний етап.

Урок музики у нас запросив усіх у клас,

Привітаймось дружно всі: «До-ре-мі-фа-соль-ля-сі».

Плесніть, діти, кілька раз, до роботи – все гаразд.

Привітаймось дружно всі: «До-ре-мі-фа-соль-ля-сі».

 

Прийшов вже місяць листопад:

Стоять берізки голі вряд.

В тумані річка потонула.

Природа вже давно заснула...

 

II.Повідомлення теми, мети уроку.

- Сьогодні, діти, тема нашого уроку «Образи природи у музиці». І будемо з вами подорожувати світом музики. Ми будемо вчитись слухати і відчувати музику, дізнаємось багато цікавого.

- Природа завжди надихала митців на створення художніх образів в поезії, музиці, образотворчому мистецтві. У художника є фарби, у поета чи письменника – слово.

- А як ви думаєте, діти,що для написання творів потрібно композитору?

- Так, вірно, ноти.

- Природа завжди була важливим об’єктом зображення. Зміна пір року розглядалась як зміна періодів людського життя. Пробудження природи навесні символізувало юність, зимовий стан природи уособлював кінець шляху - старість.

- Діти , що ж таке музика?

- Музика - це мистецтво звуків. Тут ми чуємо гуркіт грому, спів пташок, виття вітру. Звуки церковного дзвону. кроки людини, тупотіння коней, шум бурхливих хвиль і ледь чутне пищання новонароджених курчат, крик півня…

- Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож веселим потягом. Нас очікують музичні станції та цікаві завдання , який не тільки швидко домчить до станції «Сюрприз» заданим маршрутом, але й подарує всім чудовий настрій.

ІІІ.Слухання музики

- Отже, вирушаємо в дорогу. Розпочинається наша подорож зі станції «Послухай, поміркуй».

- Я вам пропоную прослухати музику українського композитора Михайла Степаненка «Про звірів». Цей твір складається яз 6 частин – «Дельфін», «Білочка» , «Черепаха» , «Мавпи» , «Лисиця» , «Бегемот». Я вам пропоную прослухати 2 п’єси. Прослухайте і спробуйте назвати ці п’єси. Слухання твору 

Бесіда.

- Як би ви назвали ці п’єси? ( «Дельфін», «Білочка» )

- В якому вони настрої ? 

- Це музика вокальна чи інструментальна?(Відповіді учнів)

- Чим сподобалась музика? Спробуймо відтворити характер музики рухами за допомогою рук. ( повторне слухання)

Літературна хвилинка

Українська природа…

Незбагненна її врода:

У бурхливих ріках – чиста вода,

Й тепла й лагідна погода…

У Карпатах на Поліссі

Свіжо й чисто скрізь у лісі…

Заєць , білочка, куниця, пробігає ще й лисиця.

Дятел дупла вибиває,

Соловейко душу крає,

А вночі сова гуляє-

В полі гризунів шукає…

Знову день настав у краї:

Річка синяя тече,

І сорока скрекоче,

Цвіркуни в траві співають,

Пастухи в сопілку грають.

Соковиті луки сполонили

Наші милі вівці білі,

На полях коровий коні

Випасаються на волі…

Це наш край, наша природа –

Незбагненна її врода!

                                  Світлана Фостяк

- Ось так змальовано українську природу у поезіі…

- А російський композитор Сергій . Прокоф’єв відтворив красу природи у творі «Дощ і веселка.

- Уважно вслухайтесь у твір .

- Що ви почули? ( дощові краплини)

- А що ви побачили? (чарівливе мерехтіння барвистої веселки).

- А тепер розгляньте репродукцію картини Євгена Молєва «Дощ пройшов .Веселка»

- Діти, що ви бачите на картині?

- Порівняйте характер музичного твору і картини ( картина показує одне явище – веселку, а в музиці ми відчуваємо і звуки дощу . і сяйво веселки).

- І як висновок, закінчіть речення:

Урізних видах мистецтва відображається….( природа).

А веселий потяг мчить до наступної станції «Рухаємось».

ІV.Фізкульхвилинка 

Пісня «Що нам осінь принесе?» (діти співають з рухами)

V. Хоровий спів. 

На горизонті – музична станція «Заспіваймо разом» . 

- Сьогодні ми розучимо пісню В.Поповича «Зійшов місяць»

- Зараз я її виконаю, а ви уважно прослухайте і визначте її настрій. (Художній показ пісні).

- Бесіда.

- Який настрій пісні? 

- Про що вона розповідає?

- Чим вона вам сподобалась?

- Пригадайте і назвіть інші музичні твори , присвячені природі ( «Осінь» , «Два єноти вчили ноти» ).

- Приготувались всі до співу. 

Спинки рівні, як тростинка,

Ручки вниз чи на колінка.

- Розспівування (поспівка – лічилка «Ходить квочка коло кілочка»).

- Чи можна сказати . що у ній розповідається про природу?

 Iгровий момент

- За руками вчителя діти виконують піано (руки внизу) , форте ( руки вгорі).

- Розучувати пісню будемо по фразах. 

- Я співаю перший куплет, а ви всі уважно слухаєте, слідкуєте за рухом мелодії.

Розучування пісні. Спробуймо виконати її, передаючи характер музики рухами рук.

А веселий потяг мчить нас далі. І наступна музична станція «Веселого дзвоника». Дзвіночок закликає нас до уваги! 

VІ. Підсумок уроку.

- Сьогодні на уроці ми старались чути, відчувати, бачити, фантазувати, творити.

- Чи цікавою була для вас ця подорож?

- Що цікавого розповісте своїм друзям і батькам?

- А веселий потяг не збавляє обертів… Ми під’їжджаємо до музичної станції «Сюрприз»!

- І станція привітно зустрічає талановитих, розумних, старанних і просто зразкових пасажирів веселого потягу. 

- Ой, що це?

- Осінні листочки!

- Щедра осінь принесла активним учням.

- Дякую вам за роботу. Урок закінчено. До побачення!

 

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: irunka
Переглядів: 285 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту